Ingatlan adásvételi szerződéskötés.
Tisztelt ingatlan Vásárló, ha Ön megegyezett az eladóval, az ingatlan adásvétel részleteiben, az ingatlan adásvételi szerződéshez szükséges adatokat küldje el ügyvédjének! Adatlista>>
Ingatlan adásvételi szerződéskötés menete Bp.-i ügyvédnél:
-Amint az ingatlan és a szerződést kötő személyek adatait megkaptam, az adásvételi szerződés tervezetet elkészítem, a hitelt nyújtó bank, az adó és földhivatal elvárásainak és az érvényes jogszabályoknak megfelelően.
-Még a személyes találkozás előtt, e-mailben elküldöm Vevőnek és Eladónak az ingatlan adásvételi szerződés /Ingatlan ajándékozási szerződés tervezetét, adat ellenőrzésre.
– Telefonon és e-mailben történő ingatlan szerződés egyeztetést, módosítást követően az érdekelt felek megjelennek ügyvédi irodámban.
Ekkor lekérem és elemzem az adásvételi szerződésben szereplő ingatlan tulajdoni lapját, a személyi iratokat ellenőrzöm. Az ingatlan adásvételi szerződéssel kapcsolatban felmerülő ingatlanjogi kérdésekre válaszolok, tájékoztatom Önöket a tulajdonjog átruházás után felmerülő adó és illeték kötelezettségekről, kedvezményekről. (Ha a vevő három éven belül ingatlanát eladta, a kedvező illeték kiszabás érdekében, az előző adásvételi szerződést hozza magával.)
-Az ingatlan adásvételi szerződés utolsó átolvasása, ingatlanjogi kérdések tisztázása után történik az ingatlan adásvételi szerződés aláírása és ügyvédi ellenjegyzése.
-Az adásvételi szerződés megkötése után, az okiratokat benyújtom az illetékes földhivatalba. A szerződés “érkeztetett” példányát átadom a vevőnek banki ügyintézés céljára. Majd a teljes vételár kiegyenlítése után a tulajdonjog bejegyzési engedélyt is benyújtom a földhivatalba. A tulajdonjog bejegyzésről és az illetékkiszabásról én kapok értesítést a hivataloktól, amit postázok tisztelt ügyfeleim címére.
Ügyvédi szolgáltatásaim közé tartozik többek közt, ügyvédi letét elhelyezése, (pl. vételár, tulajdonjog bejegyzési engedély) és képviselem ügyfeleimet az illetékes földhivatalnál a tulajdonjog bejegyzéséig. A vagyonszerzési illeték megállapításához szükséges NAV adatlapot is kitöltöm és benyújtom.
Ezúton is tájékoztatom, tisztelt leendő ügyfeleimet, hogy én, mint ügyvéd, az Eladó és a Vevő jogait egyenlő mértékben képviselem. Az eladó érdeke, hogy határidőre, hiánytalanul megkapja a vételárat, a vevő érdeke, hogy a földhivatali ingatlan nyilvántartásba bejegyezzék a tulajdonjogát és a szerződésben meghatározott időpontig birtokba vehesse az ingatlant.
Tisztelt ingatlan vásárló most kérjen ajánlatot>>
Ingatlan adásvételi szerződés KÖLTSÉGEI:
Az ingatlan adásvétellel kapcsolatos költségek viselése a felek megállapodása szerint történhet. Ha nem állapodnak meg, úgy a törvény rendelkezése szerint a költségmegosztás a következő:
• Az Eladót terhelik az átadással és az ingatlan jogi rendezésével kapcsolatos költségek. (tehermentesítés, Ingatlan közvetítő díja, elmaradt rezsidíjak, közös költség kiegyenlítése, jövedelem adó a tiszta jövedelem után 15%) Az energetikai tanúsítványt az eladónak kell elkészíttetni és átadni a vevő részére. Az eladó ingatlan adásvételi szerződésben nyilatkozik, mely szerint az energetikai tanúsítványt a vevő rendelkezésére bocsátotta.
• A Vevőt terhelik a szerződéskötés és az ingatlan átvételével kapcsolatos költségek (ügyvédi munkadíj, tulajdoni lap másolat 1000.-Ft, a földhivatal ingatlan nyilvántartás eljárási díja 6.600,-Ft, valamint 4% vagyonszerzési illeték)